poniedziałek, 21 marca 2016

LEMONIADA Z KURKUMY



Wiosna tuż, tuż, a na przednówku większości z nas doskwiera tzw. przesilenie wiosenne. Jest wiele naturalnych sposobów na choć by częściowe złagodzenie tych niesympatycznych dolegliwości. Na pierwszym miejscu stawiam na aktywność fizyczną, zwłaszcza mój ukochany nordic walking. Taki marsz 2-3 razy w tygodniu daje mi na prawdę mnóstwo energii, siły i satysfakcji. Poza tym naturalna suplementacja - soki z marchwi i selera, kiszonki, rewelacyjny kwas buraczany zawierający całą gamę witamin i naturalnych probiotyków. Od kilku tygodni do mojej listy super food dołączyła również lemoniada na bazie świeżej kurkumy, soku z cytryny i wody mineralnej. O cudownych właściwościach tej mikstury przekonałam się na własnej skórze i to dosłownie. Po pięciu tygodniach jej systematycznego picia zauważyłam zdecydowaną poprawę kondycji mojej skóry - wygląda zdrowo, pozbawiona jest wszelkich szarości, przebarwień i niedoskonałości. Fizycznie odczuwam niesamowity przypływ energii i optymizmu z czym o tej porze roku zazwyczaj było kiepsko. A to za sprawą witaminy C i kurkuminy, która działa antydepresyjnie i jest jednym z najmocniejszych przeciwutleniaczy o bardzo silnym działaniu przeciwzapalnym, przeciwwirusowym, przeciwbakteryjnym, oczyszczającym i antynowotworowym. Lemoniadę polecam zdecydowanie wszystkim. Oprócz właściwości prozdrowotnych posiada piękny słoneczny kolor, jest smaczna i orzeźwiająca.


Składniki:

2 cytryny lub opcjonalnie 2 pomarańcze
4 szklanki zimnej wody filtrowanej lub gazowanej
2 łyżki świeżo startej lub sproszkowanej kurkumy
4 łyżki 100% syropu klonowego, miód lub stewia


Przygotowanie:

Do kielicha blendera wlać wodę, świeżo wyciśnięty sok z cytryny/pomarańczy, świeżą lub suszoną kurkumę, słód i wszystko razem zmiksować. Lemoniadę pić od razu po przygotowaniu, samą lub z dodatkiem świeżej mięty.




1 komentarz:

  1. Witam :) Mam zamiar wprowadzić lemoniade do mojego jadłospisu ze względu na skłonność do depresji... czy mogłaby Pani polecić mi jakieś sprawdzone źródło gdzie mogłabym zakupić oryginalną kurkume? Słyszałam że producenci często dodają różne specyfiki do sproszkowanej kurkumy... pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń