wtorek, 10 lutego 2015

GOŁĄBKI IMBIROWO - GRYCZANE




Dzisiejszy przepis jest z gatunku tych popularnych i bardzo dobrze wszystkim znanych, ale tym razem w zupełnie innej odsłonie – gołąbki imbirowo-gryczane!

 Danie w tej wersji jest ciekawym połączeniem smaków:  kaszy gryczanej, świeżego imbiru, papryki, aromatycznej kolendry i jarmużu, który dodatkowo podkreślił i tak już wyjątkowy smak gołąbków.

Gotowe gołąbki zazwyczaj zapiekam w sosie z pieczonej papryki i mleka kokosowego. Przygotowane i podane w taki sposób będą miłą niespodzianką dla poszukiwaczy ciekawych i niecodziennych smaków. Polecam !




Składniki:

duża główka jarmużu
500 g kaszy gryczanej
100 g świeżego imbiru
1 średnia cebula
1 papryczka chili
1 szklanka bulionu roślinnego
2 łyżki papryki mielonej słodkiej
2 ząbki czosnku
1/2 łyżeczki pieprzu cayenne
3 łyżki oliwy
garść świeżej siekanej kolendry
sól do smaku


Sposób przygotowania:

Liście jarmużu sparzyć (do tego celu używam parowaru). Kaszę ugotować zgodnie z przepisem na opakowaniu. W rondlu rozgrzać tłuszcz, wsypać drobno posiekaną cebulę i czosnek. Smażyć na złoty kolor. Następnie wsypać paprykę, starty na tarce imbir, posiekaną papryczkę chili, dokładnie wymieszać i smażyć 5 do 7 minut. Następnie wsypać kaszę, wymieszać dokładnie i dalej smażyć kolejne 5 minut. Na koniec dodać świeżą kolendrę i pieprz cayenne. Wystudzoną kaszę nakładać na liście, delikatnie zawijać układać w garnku lub rondlu wyłożonym liśćmi jarmużu i dusić 40 minut podlewając bulionem roślinnym.




5 komentarzy:

  1. Jeżeli będą tak dobre, jak ta zupa, to jestem Twoją fanką dożywotnio;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Połączenie składników bardzo mi się podoba i takie gołąbki musiały smakować wspaniale :):)

    OdpowiedzUsuń
  3. Połączenie składników bardzo mi się podoba i takie gołąbki musiały smakować wspaniale :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadałam takiej wersji gołąbków! Pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mam słabość do gołąbków, także od razu jak je zobaczyłam - zmiękłam - muszę je kiedyś przygotować! świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń