środa, 27 sierpnia 2014

AJVAR




Ajvar to wyśmienity sos z papryki, bakłażanów i pomidorów - specjał  kuchni bałkańskiej. Smaczny i aromatyczny daje nam możliwość wszechstronnego zastosowania  w kuchni. Doskonały jako dodatek do tapas, makaronów i zapiekanek.




Składniki:

2 kg papryki czerwonej
1 kg bakłażana
1 kg pomidorów
0,5 kg cebuli
4 ząbki czosnku
1 papryczka chili
2-3 łyżki octu winnego lub wina wytrawnego białego
1 łyżka cukru trzcinowego
sól do smaku





Sposób przygotowania:

Warzywa myjemy, kroimy, układamy na blaszce wyłożonej pergaminem. Wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy do miękkości 1- 1,5h w temperaturze 180 stopni. W rondlu rozgrzewamy oliwę, wrzucamy pokrojoną cebulę, podsmażamy i dodajemy upieczone warzywa, przeciśnięty czosnek i papryczkę chili. Gotujemy aż sos odparuje i stanie się gęsty. Doprawiamy solą, cukrem i octem lub winem. Miksujemy do uzyskania ulubionej konsystencji. Przekładamy do słoików, zamykamy i pasteryzujemy 20 minut.




10 komentarzy:

  1. mmm... jakie to miłe zobaczyć taką pyszność z samego rana :)
    palce lizać!
    a zdjęcia przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ! Ciesze się że spodobał się mój przepis :)

      Usuń
  2. jeszcze nie próbowałam, ale to się zmieni! same składniki już zachęcają, a co dopiero myśl zjedzenia z świeżą kromką dobrego chleba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz spróbować jest naprawdę pyszny ! Poza tym mamy sezon na paprykę i pomidory więc należy wykorzystać ten czas maksymalnie ! :)

      Usuń
  3. Ciekawa wersja, ja go robię zupełnie inaczej, w tym roku trafiłam na przepyszny ajwar czarnogórski - był z pieczonej papryki, bez bakłażana, fajne, że tak różne mogą być jego odsłony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że w tym przypadku można eksperymentować do woli :) W ubiegłym roku robiłam ajvar tylko z papryki i pomidorów, wyszedł pyszny ! W tym sezonie paprykowym postanowiłam dodać bakłażana :)

      Usuń
  4. Koniecznie muszę go jeszcze zrobić. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2014 :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tu najlpiej u Ciebie zostanę, bo same moje ulubione rzeczy produkujesz :-)

    OdpowiedzUsuń