piątek, 11 lipca 2014

MUS A LA HUMMUS Z BOBU I AWOKADO




Pełnia sezonu na bób trwa. Dlatego też należy maksymalnie wykorzystać ten czas i najeść się nim do syta. Kilka dni temu  prezentowałam przepis na  pappardelle z bobem i orzechami, a dzisiaj przygotowałam pastę z jego udziałem i na tym nie poprzestanę,  ponieważ mam jeszcze w zanadrzu  przepisy na rozmaite dania z udziałem bobu, ale szczegóły wkrótce.

 Bób i awokado pięknie się razem komponują i doskonale do siebie pasują. Jest to smaczny i ładny dodatek do rozmaitych dań i przekąsek. Za sprawą soku z cytryny pasta jest orzeźwiająca a w konsystencji przypomina delikatny mus. Zapraszam do wypróbowania przepisu.





Składniki:

1,5 szklanki gotowanego bobu
1 awokado
1 ząbek czosnku
2 łyżki pasty sezamowej
1/2 łyżeczki garam-masali
sok z połówki cytryny
sól do smaku







Sposób przygotowania:

Do kielicha blendera wsypujemy bób, dodajemy pokrojone awokado, czosnek, sos z cytryny i przyprawy. Dokładnie miksujemy przez kilka minut, aż do uzyskania delikatnej konsystencji musu. Przechowujemy w lodówce, w szczelnie zamkniętym pojemniku maksymalnie 7 dni.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz