niedziela, 22 czerwca 2014

AKSAMITNY FLAN Z LIŚCI KALAFIORA




Co robicie z liśćmi i głąbem kalafiora? Ja do niedawna wyrzucałam je do kosza jednak ostatnio udało mi się kupić przepiękne dwie główki z równie pięknymi, dorodnymi i jędrnymi listkami. Tym razem zdecydowałam, że zostaną one poddane obróbce i przetworzone na chłodnik i na zielony flan. Właśnie dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami przepisem na oryginalną przystawkę, jaką jest flan.




Składniki:

liście i głąb ze średniej wielkości kalafiora
500 ml bulionu warzywnego

2 łodygi selera
1 średni por (biała część)
4 g agar-agar
1 łyżeczka soku z cytryny
1 łyżeczka startego imbiru
sól, pieprz do smaku




Sposób przygotowania:

 Liście i seler  dokładnie myjemy, kroimy i zalewamy 500 ml bulionu warzywnego . Przykrywamy i całość dusimy do miękkości. Następnie używając gęstego sitka przecieramy  ugotowane warzywa, wcześniej możemy je zmiksować . Puree przelewamy do garnka. Agar-agar rozrabiamy w niewielkiej ilości wody, wlewamy do warzyw i gotujemy około 2 minuty. Napełniamy foremki i pozostawiamy do zastygnięcia na 4h. Flan można podawać ze świeżymi warzywami, sosem guacamole lub z orzechami i siekanymi świeżymi pomidorami. Osobiście preferuję i polecam tę ostatnią wersję. Smacznego.




3 komentarze:

  1. Myślałam, że już nic mnie nie zaskoczy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. no proszę, nigdy bym nie pomyslała, że liście kalafiora są jadalne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Intrygujący przepis :) Ja zawsze liście wyrzucam, a tu proszę, takie pyszności można z nich przygotować :)

    OdpowiedzUsuń